Mizuno – En verden av sport

Kom nærmere Mizuno og lær mer om sportmerket som lager utstyr for nesten alle idretter.

Mizuno

Utvalget av sportsmerker er enormt. Men få gjør det så fokusert og profesjonelt som Mizuno. Deres visjon er stadig å skape det beste utstyret for alle sportsgrener.

Her er historien bak dette fascinerende merket fra Japan, som de siste årene har vært primært fokusert på å vinne det europeiske markedet.

Fra baseball til globalt salg

I over 100 år har Mizuno laget produkter av toppkvalitet for idrettsutøvere over hele verden.

Mizuno ble etablert i 1906 da de to brødrene – Rihachi og Rizo Mizuno – åpnet den første Mizuno-butikken i Osaka, Japan. På den tiden solgte butikken 'vestlige varer' og... baseballer.

Baseball var en av de få lagidrettene i Japan på den tiden, så det var en økende etterspørsel etter en jevn forsyning av de små, runde ballene.

Med den voksende interessen kom også økte salg. Derfor utvidet brødrene virksomheten, og i 1913 begynte de å produsere forskjellige sportsartikler som fortsatt er tilgjengelige for kjøp i dag.

Etter år med suksessfullt salg revolusjonerte Mizuno det japanske markedet i 1918 ved å selge egne produkter under navn som 'løpetights' og 'genser'.

Selv om det begynte smått, er Mizuno nå en gigant innen sportsverdenen, med mer enn 5 000 ansatte som jobber for merkenavnet, som fortsatt har hovedkontor i Osaka.

Mizuno løpesko

Produkter for Alle

Mizuno startet med en utrolig spesifikk nisje, hvor baseballer tydelig var det største produktet i deres sortiment.

Men i dag er det helt annerledes. Fordi i dag, uansett hvilken sport, kan du finne et produkt fra Mizuno som er optimalisert for din spesifikke sport.

Om det er håndball eller tennis spiller ingen rolle. Mizunos mål er å optimalisere produktene sine slik at de passer hver enkelt utøver som bruker dem. Dette betyr at du alltid kan være sikker på at ditt Mizuno-produkt er optimalisert for akkurat din sport og din posisjon på banen.

Og det er fantastisk når du er i konkurransens hete, og utstyret ditt bare må passe perfekt, fungere optimalt, og prestere like godt som du gjør.

Denne mentaliteten gjenspeiles også i Mizuno som selskap, hvor de har bygget en kultur basert på et konsept om kontinuerlig utvikling og forbedring. Et ønske om stadig å utfordre grenser og overgå forventningene til hva man kan forvente fra et sportsmerke.

Men hva om du ikke er interessert i hardcore idrett og bare setter pris på designet på de forskjellige Mizuno-produktene? Ikke noe problem! Mizuno har også anerkjent verdien av godt design over tid, slik at du kan kjøpe deres kule produkter i en mer moteorientert stil.

Mizuno Wave - Ride the Wave

I 1997 ble verden først introdusert for Mizunos nå-populære Wave-teknologi. Teknologien ble testet for første gang på tidlig 1980-tallet, men det var ikke før et nytt tiår at Mizuno var klare til å presentere sin bølgelignende mellomsåle.

Wave-teknologien er designet for å gi løpere både demping og stabilitet. I alle Wave løpesko er bølgelignende Wave-plater (wave betyr bølge på engelsk) bygget inn i mellomsålen, som gir enestående demping og god stabilitet. Støtet fra bakken fordeles over sålen samtidig som det sikrer et kraftig fraspark.

Mizuno nærbilde

Strekk grensene med Mizuno

Med mottoet Strekk grensene oppfordrer Mizuno til å utfordre grensene for å oppnå noe større og bedre. Enten det er den fremste idrettsutøveren som leverer en ekstraordinær prestasjon eller den rekreasjonsløperen som presser seg selv til å løpe litt lenger.

Mizuno will strive to be a brand that always has a passion for sports and energises people whilst being on the journey of REACHING BEYOND with them.

Mizuno på den norske (håndball) banen

I Norge er Mizuno kanskje best kjent for sine løpesko, til tross for at deres produktkatalog dekker en lang rekke idrettsgrener, men kjennskapen blir stille og rolig mer utbredt:

Kendskabet til Mizuno bliver bedre og bedre for hver dag. Tidligere var det kun specialisterne, der kendte os – men vi er for alvor ved at komme ud til et stort publikum. Vi har tålmodighed – og vi er sikker på at det bedste produkt vinder kampen til sidst

Salgschef i Danmark Jan Guldbæk og Area Sales Manager Nicolaj Jacobsen.

Det nyeste initiativet i Danmark er en skopakke med den fremtredende danske håndballspilleren Mikkel Hansen. En avtale som har som mål å styrke utviklingen av Mizunos sortiment av håndballsko, samtidig som sportsmerket støtter Mikkel Hansens organisasjon mot mobbing, MH24. Et samarbeid som passer godt med Mizunos filosofi om å bidra til samfunnet gjennom sport.

Hos SPORT 24 har vi noe for hele familien. Se vårt store utvalg