Mizuno – En verden av sport
Kom tettere på Mizuno og bli bedre kjent med sportsmerket som lager utstyr til nesten alle idretter.

Utvalget av sportsmerker er enorm. Men det er nok ikke mange som gjør det like fokusert og profesjonelt som Mizuno. Kontinuerlig fokus på å skape det beste utstyret til all slags sport er visjonen.
Her får du historien bak det fascinerende merket fra Japan, som de siste årene har hatt hovedfokus på å vinne kampen i Europa.
Fra baseballer til verdensomspennende salg
I over 100 år har Mizuno laget flotte produkter til idrettsutøvere over hele verden.
Mizuno startet i 1906, da de to brødrene Rihachi og Rizo Mizuno åpnet den første Mizuno-butikken i Osaka, Japan. Den gang solgte butikken ‘vestlige varer’ og ... baseballer.
Baseball var nemlig på den tiden én av de få formene for lagidrett i Japan, så det var økt behov for en stabil levering av de små, runde ballene.
Med den økte interessen kom også økt omsetning. Derfor utvidet brødrene virksomheten, og i 1913 begynte de også å produsere de ulike sportsartiklene selv, produkter som fortsatt kan kjøpes i dag.
Etter noen år med svært godt salg revolusjonerte Mizuno det japanske markedet i 1918, da de begynte å selge sine egne produkter under navn som «løpebukser» og «oversweater».
Så selv om det startet i det små, er Mizuno i dag en gigant innen sportsverdenen, med mer enn 5 000 ansatte, og hovedkontoret ligger fortsatt i Osaka.

Produkter til alle
Mizuno startet med en svært spesifikk nisje der baseballer var det klart største produktet i sortimentet.
Men i dag er det helt annerledes. Nå kan du – uansett idrett – finne et Mizuno-produkt som er optimalisert for nettopp din sport.
Om det er håndball eller tennis spiller ingen rolle. Målet til Mizuno er nemlig å optimalisere produktene sine slik at de passer til hver enkelt utøver som bruker dem. Det betyr at du alltid kan være trygg på at ditt Mizuno-produkt er spesielt tilpasset din sport og din posisjon på banen.
Og det er fantastisk når du står midt i kampen og utstyret ditt bare må sitte perfekt, fungere optimalt og yte like godt som du selv gjør.
Denne mentaliteten ser man også hos Mizuno som selskap, hvor de har bygget en kultur basert på kontinuerlig utvikling og forbedring. Ønsket om stadig å bryte grenser og utvide rammene for hva man kan forvente av et sportsmerke.
Men hva om du ikke nødvendigvis er hardcore idrettsutøver, og bare liker designet på de ulike Mizuno-produktene? Ingen problem! Mizuno har også gjennom tiden sett verdien av godt design, så du kan kjøpe de stilige produktene i en mer moteorientert utgave.
Mizuno Wave – Bli med på bølgen
I 1997 ble verden for første gang kjent med Mizunos nå så populære Wave-teknologi. Teknologien ble først testet tidlig på 1980-tallet, men man måtte vente til et nytt tiår før Mizuno var klar til å presentere sin bølgeinspirerte mellomsåle.
Wave-teknologien er designet for å gi løpere både støtdemping og stabilitet. Alle Wave-løpesko har bølgeformede Wave-plater (wave betyr bølge på engelsk) i mellomsålen, noe som gir suveren støtdemping og god stabilitet. Støtene fra underlaget blir fordelt over hele sålen og sikrer samtidig et kraftfullt fraspark.

Reach Beyond med Mizuno
Med slagordet Reach Beyond oppfordrer Mizuno til å stadig utfordre sine egne grenser for å oppnå noe større og bedre. Uansett om du er toppidrettsutøver som skal yte noe ekstraordinært, eller mosjonisten som presser seg til å løpe litt lenger.
Mizuno vil alltid strebe etter å være et merke med lidenskap for sport, som gir folk energi mens de er på reisen med å REACH BEYOND sammen.
Mizuno på den danske (håndball-)banen
I Danmark er Mizuno kanskje best kjent for sine løpesko, til tross for at produktkatalogen dekker mange forskjellige idretter. Likevel blir kjennskapen stadig mer utbredt:
Kunnskapen om Mizuno blir bedre og bedre for hver dag. Tidligere var det bare spesialistene som kjente oss – men nå når vi virkelig ut til et stort publikum. Vi har tålmodighet – og vi er sikre på at det beste produktet vinner til slutt.
Salgsleder i Danmark Jan Guldbæk og Area Sales Manager Nicolaj Jacobsen.
Det siste tiltaket i Danmark er en skovtale med den store danske håndballhelten Mikkel Hansen. En avtale som skal bidra til å styrke utviklingen av Mizunos serie med håndballsko, samtidig som sportsmerket støtter Mikkel Hansens anti-mobbeorganisasjon MH24. Et samarbeid som passer godt med Mizunos filosofi om å bidra til samfunnet gjennom sport.